A középiskolai nyelvoktatásban előfordulhatnak olyan szituációk, amelyek a tanulók speciális érdeklődési területe miatt megkövetelik, hogy a szaktanár bizonyos szintű szakmai - nem nyelv- vagy irodalomtudományi - szókinccsel rendelkezzenek, és annak az átadására is megfelelő eszközök álljanak a tanerő rendelkezésére. Elképzelhető például, hogy a diákok zenei területen szereznek műveltséget a középiskolában vagy azzal párhuzamosan tesznek szert olyan mélységű tudásra, amelyet akár idegennyelvű országokban is kamatoztatnának. Ilyen esetekre készült a következő, orgonaismerettel foglalkozó tankocka.
Az organológia a magyar ifjú zenésztársadalom életében, sajnos, nem jut kellő szerephez sem a zeneiskolai, sem pedig a konzervatóriumi oktatás során, annak ellenére, hogy a németnyelvű országok potenciális célpontként szerepelnek minden fiatal orgonista szakmai pályafutásán. Bár pl. egy orgonajátszóasztal minden országban hasonlóan néz ki, nem mindegy, hogy az ifjú növendéknek hosszas próbálgatás után kell rájönnie egy-egy hangszer működésének mikéntjére, vagy olyan mesterségbeli elméleti és gyakorlati tudással ül oda a hangszerhez, hogy az számára egyből játszható. Ez a különböző regiszterelnevezések tekintetében akár egynyelvű stúdiumoknál is hasznos lehet, hiszen ki tudja, hogy mi a dolkán és a kürtprincipál közötti különbség...?
https://learningapps.org/5914729